Krušné hory   Krušnohorsky myslet, žít a snít

Krušné hory Krušnohorsky myslet, žít a snít

16. října 2005 Tipy na výlety

Oblasti: , | Komentáře: zatím žádný | 1 118 x přečteno

Chomutov-Seiffen

Trasa z Chomutova do Kurort Seifenu s návratem přes Olbernau a Rübenau je dlouhá necelých devadesát kilometrů a dá se označit jako středně těžká , ale stojí za to , neboť uprostřed výletu Vás čeká právě zmíněné městečko , v kterém je spousta zajímostí. Je vzdálené vlastně jen 6 km od českých hranic , konkrétně od přechodu Hory Sv. Kateřiny .

Takže pro tentokrát začal výšlap do hor silnicí do kotlina Blatna vzdáleného od Chomutova 7 kmHotel Partyzán a pro začátek je to stoupání celkem nepříjemné , ale zas na oplátku se Vám při jasném počasí za odbočkou na Hrádečnou naskytne hezký výhled na podkrušnohorskou kotlinu.Za zmínku ještě stojí , že zhruba v půli cesty ,mezi Chomutov a Blatnem před stoupáním na Řopík , je odbočka , na nyní vyhořelý horský hotel Partyzán , ale dobrou zprávou je že se už renovuje.

V Blatně se dáme na odbočku na Kalek , silnice začíná být značena zelenou turisticku značkou .Projíždíme osadou Radenov a máme před sebou Mezihoří , jenž je známé hlavně svým vlekem. My se dáme po silnici a zelená trasa se nám ztrácí po pravé ruce. Cesta je nyní jen do mírného kopce.Za Mezihořím asi dva kilometry je vpravo odbočka ,rozhledna Růžový vrch po které se dáme , navíc by nám měla pomáhat , že je značena jako červená turistická.

Ale čeká nás dost velké stoupání , které musíme došlapat až do výšky 800m , přes Zákoutí a před chatou Bernovka se dáme doleva a objedeme zadem Mezihořský vrch . Po 2 km se po přijezdu na silnici do Kalku , tentokráte z Boleboře , dáme vlevo a po 300m odbočíme vpravo po oranžové značce a dojedeme na silnici po které se dostaneme přes rudolickou křižovatku až do Hory Sv. Kateřiny .

Tato cesta nám bude velice rychle ubíhat , neboť klesání je dost velké , takže brzdy si neodpočinou. Dojedeme až do spodní části vesnice ,vagon kde nás překvapí železniční vagon, přitom železnice není široko daleko , je to prostě restaurace , kde i ceny jsou přijatelné , takže se zde ještě můžeme za české peníze občerstvit , neboť německá hranice už je opravdu za rohem, u vagonu odbočíme vpravo a po třista metrech nás čeká pěší přechod. Když se podíváme za sebe tak uvídíme vysoko v kopci známou kateřinskou rozhlednu. Tak a teď se můžeme vydat, už na německé straně, buď rovně po oranžové , jenže to nás asi odradí , neboť stoupání je dost velké, tak se vydáme vlevo do vesničky Oberlochmühle kde najdeme zelenou trasu a po ní se vydáme až Seifenu , cesta vede lesem , které jsou na německé straně Krušných hor hezčí než na naší straně.

A jsme v Seifenu . Je to opravdu nádherné městečko, které Vás překvapíkostelv seifenu nepřeberným množstvím krámků s dřevěnými hračkami.Není divu , je zde centrum výroby vyřezávaných hraček a vánočních figurek v saském krušnohoří. V centru městečka se dále nachází barokní kostel a má formu osmiúhelníku s vysokou valbovou čtyřhrannou střechou a kostelní věže s galerií.

Co je však nezapomenutelný zážitek je návštěvaskanzenu s typickými krušnohorskými stavbami , mimo jiné dům horníka,voraře,dřevorubecký dům , pila s vodní elektrárnou a poněkud zastrčený milíř na výrobu dřevěného uhlí.

Dále je v městečku letní sáňkařská dráha , která také stojí za svezení . Pokud se ještě cítíme svěží a chceme se odměnit hezkým výhledem do kraje , tak doporučuji výšlap na Schwartenberg : je to významná vyhlídka (787m) , kde je dnes restaurace. Vše hezké co je hezké k vidění v tomto malebném městečku Vám přiblíží fotogarfie v galerii. Tak a teď už nás čeká návrat , vydáme se kudy jsme přijeli do Seifenu a na začátku městečka by nám neměla po pravé straně uniknout zelená značka která po celkém prudkém stoupání přechází v modrou barvu , a celkem příjemném klesání trvající asi 5 km dostaneme k silnici vedoucí až do Olbernau .

V Olbernau se dáme po silnici směrem na Rübenau , ale asi po kilometru za křižovatkou se dáme vpravo po modré značce , po cestě s mírným stoupáním , kdy se nám asi po 3 km naskytnou opravdu hezké scenérie do údolí s Načetínským potokem , na podzim znásobené barevností přírody Pokračujeme až do Rübenau , které zadem objedeme vydáme se směrem na Kalek , kde je také přechod pro pěší. Pak už je před námi jen zdolání 17 kilometrů směrem na Chomutov , sice nás ještě čeká z Kalku asi 3km stoupání , ale pak už je to vlastně jen z kopce a napojíme se na místa kde jsme na začátku z této silnice odbočovali na Radenov. Výlet je to opravdu hezký , při již zmiňované délce asi 90km , průměrné rychlosti 15km/h a tudíž čistého času v sedle stráveného 6 hodin.

Velkou měrou se na tomto podílela M.G.

1 hvězdička2 hvězdičky3 hvězdičky4 hvězdičky5 hvězdiček (Nehodnoceno)