Krušné hory   Krušnohorsky myslet, žít a snít

Krušné hory Krušnohorsky myslet, žít a snít

10. července 2006 Tipy na výlety

Oblasti: , | Komentáře: zatím žádný | 1 850 x přečteno

K přečerpávací elektrárně Markersbach

K přečerpávací elektrárně Markersbach (Abertamy-Markersbach-Fichtelberg-Abertamy).

Tímto výletem zavítáme jak do Karlovarského kraje,Krušné hory  na hrázi Krušné hory  přečerpávací elektrárna tak do německé části Krušných hor. Výlet se konal během třídenního pobytu v Abertamech, ubytováním v penzionu Milka , který mohu vřele doporučit. (příjemné ubytování za víc než přijatelnou cenu). Navštívíme přečerpávací elektrárnu Markersbach a Fichtelberg (1214m.n.m), nejvyšší horu německé části Krušných hor.

Vyrazíme směrem na přečerpávací elektr. na kopciHřebečnou, po silnici, naštěstí není moc frekventovaná. Po projetí Hřebečné, stoupání a klesání, dojedeme ke křižovatce na Rýžoviště, dáme se vpravo, projedeme Myslivny, stále směrem na Boží Dar. Na křižovatce lesních cest, asi 500m před Božídarskými rašeliništěmi se dáme vlevo (vpravo je červená). Po lesní asfaltce se dáme na druhé odbočce prudce vpravo, po asi 2km se dáme vlevo po zúžené lesní cestě (vpravo dolů, je to značené, bychom se dostali na B.D.).

Po asi 500m nás čeká Krušné hory   údolní nádržpřeshraniční přechod, je určen pro běžkaře, je to vlastně jen pěšina, přejdeme příkop a jsme v Německu, dáme se vpravo, cesta je značená modře a dojedeme na frekventovanou silnici. Po ní se dáme vlevo ale asi jen 200m a zabočíme vpravo na červenou. Střídavě hliněná či asfaltová cesta lesem ( stále po „hlavní“, žádné odbočování ) nás asi po 14km dovede až k přečerpávací elektrárně Markersbach. Hezká a zajímavá. Dokončena byla začátkem osmdesátých let a její výkon je 6 * 175 MW.

Zpáteční cestu absolvujeme tou samou cestou až k frekventované silnici, sjedeme o 100m níž , než jsme na ní vjeli, dojedeme k lesnímu odpočívadlu a po pauze nás čeká cesta na Fichtelberg.

Nad odpočívadlem je zatáčka úzké Krušné horyasfaltky, dáme se vlevo (na Fichtelberg by nás dovedlo i odbočení vpravo , cesta by byla kratší ,ale o dost náročnější).

My jedeme mírným stoupáním, kocháme se přírodou, v dálce vidíme též na jednom kopci přečerpávací elektrárnu Markersbach a řídíme se značením , které je opravdu skvělé až došlapeme na vrchol Fichtelbergu, jo, to jsou „panoramatá“.

Zpět se vrátíme stejnou cestoupřeshraniční přechod s Mílou, dojedeme k lesnímu odpočívadlu, vpravo 100m frekvent. silnicí a zabočíme vlevo do lesa, kde míříme k přeshraničnímu přechodu a vracíme se až k dříve zmíněné křižovatce, kde vpravo byla červená. My se po ní vydáme, okolo Mrtvého rybníka , stále lesem , sledujíc červenou , dojedme k silnici nad Hřebečnou a zpět do Abertam.

Délka trasy je cca 65km.
Níže uvedená trasa se neshoduje s výše popisovanou trasou, byla použita při jiném cyklovýletu k této přečerpávací elektrárně.

Cyklistická trasa 1312244 – powered by Bikemap
1 hvězdička2 hvězdičky3 hvězdičky4 hvězdičky5 hvězdiček (Nehodnoceno)