Krušné hory   Krušnohorsky myslet, žít a snít

Krušné hory Krušnohorsky myslet, žít a snít

24. září 2009 Rozhledny, pohledy

Oblasti: | Komentáře: 1 | 1 263 x přečteno

Zapomenutá rozhledna Bučina, nedaleko Kyselky (582 m n. m)

Přibližně deset kilometrů od Karlových Varů se na pravém břehu řeky Ohře rozkládá malá lázeňská obec Kyselka. Přímo nad ní se tyčí zalesněný vrch Bučina. Těsně pod vrcholem tohoto kopce shlíží do údolí malá kamenná rozhledna, o které mnoho lidí ani neví. Dostat se k ní vyžaduje zvýšenou orientaci.

Pojedeme-li z obce Dubina, můžeme postavit auto přímo v Kyselce zhruba 200 metrů před železničním přejezdem a stáčírnou Mattoni na rozšířené ploše silnice.

Odtud odbočuje vpravo lesní cesta. Když se po ní vydáme pěšky, asi po 150 metrech před malou kamennou stavbou vodojemu odbočíme opět vpravo na úzkou lesní pěšinku. Tato pěšinka, která několikrát mění směr, nás zhruba po kilometru chůze zavede k další odbočce, kde uvidíme červený trojúhelník. Tady odbočíme vlevo a vydáme se po této značce vzhůru do kopce: teď už nás od rozhledny dělí poslední kilometr. Celkové převýšení od Kyselky činí 230metrů.

Malou kamennou válcovou rozhlednu ( její výška činí 10 metrů) tady pravděpodobně nechal postavit kolem roku 1880 karlovarský podnikatel Jindřich Mattoni, který koupil obec Kyselka i s jejím nejbližším okolím. Ten pak celou obec zvelebil a proslavil. Mimo jiné zde nechal postavit a zavedl sem i železniční vlečku, po které se minerální voda expedovala. Dnes je závod Mattoni největším výrobcem minerálních vod u nás.

Když na věž vystoupáme po 62 schodech, budeme mít pěkný výhled, ale pouze ve výseči od jihozápadu k severu. V ostatních směrech brání rozhledu přerostlé stromy. Na jihozápadě uvidíme hrad Andělská hora a na západě dole v údolí Karlovy Vary. Za nimi se pak táhnou od severu na západ Krušné hory. Z nich na západě uvidíme pověstmi opředený vrch Vlčinec, vpravo od něj kopec Plešivec s rozhlednou a ještě více vpravo čedičovou kupu Božídarský Špičák (nejvyšší kopec čedičového původu v Čechách). Na severu se pak tyčí nejvyšší hora Krušných hor, Klínovec. Krásný pohled je také přímo dolů na řeku Ohře a obec Kyselka.

V samotné Kyselce uvidíme z bývalých lázní pouze zchátralé objekty, které jsou převážně uzavřené.

Zdroj: Tipy na výlet Po rozhlednách a starých hradech (2) Autor: Vladimír Pohorecký

rozhledna  Bučina

1 hvězdička2 hvězdičky3 hvězdičky4 hvězdičky5 hvězdiček (Nehodnoceno)