Stačí pouhých třicet kilometrů podél německé hranice a můžeme poznat spoustu zajímavostí a několik výhledů na nejznámější vrcholy Krušných hor. Když k tomu přidáme dalších 35 km na české straně, je to parádní cyklovýlet po Krušných horách.
Začátek výletu byl v Chomutově ( stejně jako konec), kdy jsme využili stále fungující železnici Chomutov – Vejprty ( je jen škoda, že železnice jezdí už jen přes víkendové dny), vystoupali a vystoupili v Kovářské – nádraží ( před touto zastávkou je ještě zastávka Kovářská – městys ) směr byl České Hamry, kde je i přechod do vesničky Hammerunterwiesenthal , chlubící se se jak zachovalou vápenkou , tak
překrásným kostelem ( dovolím si říci, že dle mého subjektivního názoru jedním z nejhezčích v celých Krušných horách ).
Z nejvýše položených míst této vesničky je i hezký výhled na nejvyšší dominanty hor, Klínovec a Fichtelberg.
Z Hammerunterwiesenthal se vydáme lesní cestou k žel. zastávce Niederschlag a podél úzkokolejky Cranzahl – Oberwiesenthal . Dojedeme spolu s tratí do Rothensehma a odbočíme na modrou a zelenou turistickou, směr přehrada Cranzhal. V Rothensehma (pokud opustíme značení, tak u silnice směrem na Neudorf, 100 metrů od nádraží) zjistíme, že i Krušné hory mají svou Cheopsovu pyramidu.
Po prohlídce pyramidy se vrátíme na modrou a zelenou. Zelená nás poté nasměruje až k hrázi přehrady Cranzhal , modrá rovnou k Barensteinu. Odtud pak po silnici, je ale málo frekventovaná a vyrážíme na Jöhstadt , Schmalzgrube a Satzung.
Před Jöhstadtem, uprostřed větrné farmy se pokocháme jedním z nejhezčích výhledů centrálního Krušnohoří .
V Jöhstadtu míjíme další železnici, tentokráte Jöhstadt – Steinbach , i na této jezdí parní lokomotiva.
Ve Schmalzgrube po krátkém tápání objevíme vysokou pec a v Satzungu na známém kopci Hirtstein najdeme přírodní zajímavost .
Hranici pak přejdeme buď v bývalé Jilmové nebo na Hoře Svatého Šebestiána a jak se pak dostaneme do Chomutova, necháme na libovůli každého z nás.
Celkový výlet byl asi 65 km.