Tato trať byla dána do provozu již 23.srpna 1875. O to hodnotnější je , že toto dílo
provedli v náročných horských terénech Krušných hor . Stavby mostů ,hlubokých zářezů a strmých náspů jsou toho důkazem ještě v dnešní době.
Je jenom škoda , že již 57 let tato horská dráha neslouží svému účelu . Po skončení provozu v roce 1948 sloužila zprvu asi do roku 1959 ještě jako vlečka do stanice Hory Sv.Šebestiána , následně už jen jako odstavná kolej správkových a vyřazených vozú a to zhruba do konce 60. let minulého století.
Postupně docházelo k devastaci a v současnosti na trase zbývají pouze torza mostních objektů , náspy , zářezy , někdy zbytky pražců.
Ač byl ze všech krušnohorských hřebenových železničních přechodů (Potůčky, Moldava, Vejprty) nejméně provozně náročný byl krátce po 2. sv. válce zrušen.
Více se dozvíte na http://www.zeleznice.vanovi.net/