Krušné hory   Krušnohorsky myslet, žít a snít

Krušné hory Krušnohorsky myslet, žít a snít

04. ledna 2009 Pěší tůry

Oblasti: | Komentáře: zatím žádný | 6 935 x přečteno

Z Hory Sv. Šebestiána přes Medvědí vodopády do Chomutova

Tento výlet není náročný ani na popisování trasy, ani není náročný fyzicky.Medvědí vodopádyMedvědí vodopády

Půjdeme trasou dlouhou 15km, která se stále jen svažuje, výchozím místem je Hora Sv. Šebestiána
ve výšce 850m.n.m, cílem je Chomutov (350m.n.m).
Celou trasu procházíme Bezručovým údolím , které je jedno z nejdelších a taky nejhezčích z celých Krušných hor. Celý výlet i s návštěvou Medvědích vodopádů se dá v pohodě zvládnout za 4 hodiny.

Do vesnice jsme dorazili autobusem s odjezdem z Chomutova v 10:36 (23kč). Náměstí opustíme u restaurace Nord vpravo okolo požární zbrojnice.

Po opuštění vesnice, po levé ruce máme kurt , si můžeme dále vlevo na horizontu všimnout větrníků, které už jsou v Německu , kde na tomto vrcholu bychom našli i varhany Hirtstein . Po kilometru za vesnicí, si všimneme zbytku viaduku železnice Křímov- Reitzenhain .

Po dalších 4km narazíme vlevo na opuštěnouzděnou budovu , na místě zvaném Dieterova štola Tišina (Pašerácká chata), za níž se dáme vlevo po pěšince , která nás asi po 300m dovede k Medvědím vodopádům.

Nejúžasnější návštěva vodopádů bude na jaře, v době tání .

Vrátíme se k silnici a dolu údolím. Asi po 200m nás ještě vlevo zaujme kaskádové vyústění Dieterovy štoly .

Po 5km dojdeme na rozcestí, kde dříve stával Třetí Mlýn. Pokud bychom se dali vlevo , čekala by nás po 1km nádherná vodní nádrž Kamenička , pokud půjdme dále rovně na Chomutov, tak po 100m bude odbočka, přes mostek vpravo a tato cesta by nás zavedla na
Křímovskou přehradu .

Po celou dobu mě doprovází nejen má milá Míla, ale už od horních partií Bezručova údolí, říčka Chomutovka. Dále po silnici přes Třetí mlýn mineme Druhý mlýn, První mlýn, kde se napojíme na cyklostezku a hurá do Chomutova.

Cestu do Chomutova můžeme zvolit i po modré turistické ( a i doporučuji), na kterou navážeme v místech bývalého Třetího mlýna. Vede v těsné blízkosti Chomutovky. Tam, kde se zařezává říčka do skalisek využíváme i služeb dřevěných lávek.

Pěší trasa 1316908 – powered by Wandermap
1 hvězdička2 hvězdičky3 hvězdičky4 hvězdičky5 hvězdiček (1hlasů, průměr: 5,00 z 5)