Krušné hory   Krušnohorsky myslet, žít a snít

Krušné hory Krušnohorsky myslet, žít a snít

10. dubna 2009 Tipy na výlety

Oblasti: | Komentáře: zatím žádný | 2 051 x přečteno

Z Chomutova do Žatce po proudu Ohře

Dalším podkrušnohorským pod hrází Nechranické přehrady poznáním se může stát cyklovýlet z Chomutova podél Ohře do Žatce.

Na tomto výšlapu můžeme poznat i několik přírodních památek. Cest kudy se lze na kole dopravit do Žatce je několik, hlavně však nesmíme vynechat cestu podél Ohře, je velice příjemná, zvláště v jarních měsících, kdy je řeka plná vody z tajícího sněhu právě z našich milovaných Krušných hor.

Zde se nabízejí dvě trasy:

1)Chomutov opustíme po Dukelské směrem na Údlice, Přečáply a Nezabylice, kde odbočíme vpravo, přetneme frekventovanou silnici č.7, poté dále do Hrušovan. Z Hrušovan je prudké klesání do Hořetic. Z Hořetic před Žatcem odbočíme na obec Stroupeč, kde najdeme přírodní památku Stroupeč či nedalekou zajímavost Stroupeček .

Ze Stroupče už dojedeme k Ohři (necelých 100m) a po cyklostezce Chmelovelo si to šineme do Žatce.

2) Z Chomutova dojedeme do Droužkovic, kde se vydáme k novému žel. nádraží. Najedeme na panelku do mírného stoupání. Cesta nás doveze až na hlavní silnici, která je zároveň značena jako cyklostezka č. 3008, po ní pak přes Březno až na Nechranickou přehradu .

My nepojedeme po ní, ale i pod hrází vede betonová cesta , kde zhruba v 1/3 délky hráze u výpusti narazíme na cyklostezku č.204, cyklostezku Chmelovelo. Po ní pak krásně přes taktéž výše zmíněnou Stroupeč do Žatce. Velice příjemná cesta. Na první lávce v Žatci můžeme na chvíli opustit Ohře a vydat se do cca 500m vzdálené ulice Boženy Vikové, kde v rohovém baráku je i příjemná hospoda Kulatá s posezením venku.

Po doplnění všeho potřebného vyrazíme kruhovou křižovatkou pod hospodou silnicí č.27 směrem do centra města. Na první křižovatce za řekou odbočíme vpravo na Staňkovice, kde před vesnicí odbočíme na polní cestu míjejíc po pravé straně přírodní památku Staňkovice . Příjemná cesta přírodou nás pak doveze do Žiželic, dále pak přes Hořetice, Denetice, Holetice a Střezov , kde můžeme navštívit přírodní památku Střezov .

A pak už jen do Března, chvíli po silnici , pak panelkou do Droužkovic (můžeme se tedy vrátit do Chomutova stejně jako jsme ho v bodě 2) opustili ).

Najeto bude něco málo přes 50km.

Bike route 1313995 – powered by Bikemap
1 hvězdička2 hvězdičky3 hvězdičky4 hvězdičky5 hvězdiček (Nehodnoceno)