Krušné hory   Krušnohorsky myslet, žít a snít

Krušné hory Krušnohorsky myslet, žít a snít

02. července 2009 Glosy

Oblasti: | Komentáře: zatím žádný | 656 x přečteno

Boj s větrným mlýnem… v Chomutově

Určitě bych chtěl tímto alespoň poděkovat magistrátu za odpověď na můj článek. Ale i po této odpovědi se mi však vkrádá na mysl pár otázek, které jsou reakcí na níže zveřejněnou odpověď MÚ Chomutov.
Opravdu reprezentuje město Chomutov klub, který hraje až divizní soutěž? Tím jeKrušné hory Zoopark - větrník myšlen fotbalový klub. A v případ busu na Lesnou? Ještě před zmiňovanou 3km odbočkou na Lesnou je autobusová zastávka, kde už jsou taktéž stopy, které jsou součástí tohoto areálu. Notabene, v případě vypravování zimního busu na Horu Svatého Šebestiána dopravní podnik využíval i malé autobusy.
Vždyť přeci nejde jen stále jen na čemkoliv jen vydělávat, ale docílit toho, aby i minoritní část mohla tvrdit, že město Chomutov myslí i na ně. K tomuto mě nutí město Jirkov.
Proč to prostě jde v Jirkově a nikoliv v Chomutově? Že by byli v Jirkově špatní hospodáři ?
Asi je to opravdu spíše o lidech…
Zde si mužete přečíst, co mě donutilo napsat další článek.

Odpověď magistrátu Chomutov
… Podporu organizovaného sportu nelze srovnávat s podporou sportovních aktivit jedinců ve formě dotace rekreační dopravy. Sportovní kluby se účastní vyšších soutěží a tím reprezentují i město Chomutov, také vytvářejí podmínky pro sportování dětí. Tak jako se při rozhodování o dotacích posuzují počty členů sportovních klubů a početnost jejich dětské členské základny, tak se u jednotlivých tras rekreační dopravy posuzují počty cestujících.

Z tohoto důvodu se rada města po několikáté zabývala problematikou rekreační dopravy, kde se postupně vyřazovaly ty spoje, u kterých byl průměrný počet cestujících pod 20 osob. Rada města a následně i zastupitelstvo města podpořilo spoje, u kterých se průměrný počet přepravovaných osob pohyboval nad 20-ti cestujícími. Průměrné obsazení autobusu pak eliminovaly případné dopady počasí, kdy se pro cestu autobusem rozhodne málo lidí. V případě, že k autobusu přijde méně jak 10 lidí, je spoj zrušen.

K Vaší otázce dopravy na Lesnou jsem získal vyjádření od DPCHJ a.s.:

– Doprava je zajišťována autobusy o kapacitě 45 osob. Malé autobusy nelze využít z důvodu nedostatku zavazadlového prostoru. Dalším důvodem je nedostupnost lyžařského areálu – 3 km před ski areálem je úzká komunikace, která je průjezdná jednosměrně a v zimě často zavátá sněhem se sněhovými jazyky.

– K důvodu zrušení dopravy do Nového Města, i když autobus byl relativně obsazen (průměr 19 osob) uvádí, že argumentem byla výše dosahované ztráty na dopravu vzhledem k ujetým km (přeprava CV-Nové Město – 106 km).

Autobus na Horu Sv. Šebestiána byl průměrně obsazen 20 osobami a ztráta byla výrazně nižší vzhledem k ujeté vzdálenosti (46 km). Proto byl tento spoj ponechán.

Problematika rekreační dopravy je a bude spjata s jejím využíváním ze strany cestujících, a proto si přeji, aby o ní projevilo zájem mnoho cyklistů i lyžařů ….

1 hvězdička2 hvězdičky3 hvězdičky4 hvězdičky5 hvězdiček (Nehodnoceno)
Loading ... Loading ...

Co by Vás mohlo zajímat




© 2019 Krušné hory Krušnohorsky myslet, žít a snít. Kontakt: krusnohorsky@krusnohorsky.cz