Tento výšlap doporučuji, až v nohách budeme mít něco natrénováno po zimě. Přece jen nás čeká z Chomutova k plánovanému cíli a zpět téměř sto kilometrů. A musíme zdolat jak hřeben Krušných hor, tak poté v německé části sjíždíme do útrob hlubšího údolí z kterého se pak zase musíme vyškrábat.
A co poznáme?
Dvě přehrady – Neunzehnhain I a Neunzehnhain II , které jsou ve zmíněném údolí. A nad ním, ještě před sjezdem dolů je nádherná vápenka Kalkwerk .
V údolí mezi oběma přehradami se můžeme občerstvit zajímavou studánkou, určitě přijde vhod.
Můj čas nadešel v červenci, navíc výlet se mi až tak zalíbil, že jsem tam vyrazil znovu v září abych ukázal i kamarádům co vše lze na tomto parádním šlapání poznat.
O přehradě Neunzehnhain I se dá směle říci, že je to jedna z nejhezčích přehrad v celých Krušných horách. Nejde jen o samotnou stavbu ale i o její polohu v panenském údolí obklopené mohutnými smrky
Mapka níže je z trasy, kterou jsme absolvovali v září, neboť musela být malinko poopravena proti červencovému cyklovýletu.
V červenci jsem zvolil trochu rychlejší cestu z Kalku přechodem přes Rübenau, Ansprung a Zöblitz, za nímž však prováděli na silnici rozsáhlé stavební úpravy, naštěstí mi bylo umožněno stavbou projet.
Nechtěl sem riskovat případné komplikace, proto jsme v září opustili českou hranici v Načetíně a cesta byla vybrána pro oba směry přes údolí Schwarze Pockau s vodním kanálem Grüner Graben, které je však tak krásné, že se určitě vyplatí vrátit se přes něj do zpět do vlasti.
Na úplném konci Schwarze Pockau je pak větší křižovatka, kde vpravo navazuje silnice ze Zöblitz, která byla využita v červenci.
Hráz přehrady Neunzehnhain I je nepřístupná, zatímco přes hráz druhé přehrady vede turistická trasa, kterou využijeme i my při našem výletě.