Krušné hory   Krušnohorsky myslet, žít a snít

Krušné hory Krušnohorsky myslet, žít a snít

24. července 2009 Tipy na výlety

Oblasti: , | Komentáře: zatím žádný | 1 419 x přečteno

České středohoří – cyklovýlet z Chomutova

Fotodokumentace k výletu

Tento výlet může mít dvě „roviny“. Buď navštívíte zámeček v Korozlukách, nebo si můžete koupit ve vinařství Chrámce košer víno.

Mým cílem byl zámeček, jenže ten je otevřen jen přes víkend. Podrobnější informace o zámečku se můžete dočíst zde , naproti tomu
prodejna v Chrámcích funguje zase jen ve všední dny.

Já si domu přivezl jednu dobrou láhev suchého červeného košer vína. Během toho výletu můžete vidět jak několik přírodních památek tak i jednu zachovalou zříceninu kostela .

Z Chomutova jsem vyjel okolo Zooparku , přes Pesvice dále na Havraň, cesta je svižná, povětšinou z mírného kopečka. Z Havraně dále na Polerady, po levé straně se tyčí ohromná elektrárna Počerady , následují Volevčice a Bečov u Mostu. Pak už jsou to jen tři km do Korozluk, ležící v údolí a pyšnící se zámečkem s pohnutou minulostí ale skvělou současností.

Nad zámkem leží přírodní památka Jánský vrch . Jelikož sem tady nepochodil s návštěvou zámečku, vedla další cesta po frekventované silnice E15, ale jen 1km, abych poté odbočil vpravo na Lužice, kde leží i tento kostel . Na konci vesnice leží další přírodní památka Lužické šípáky . Držím se zelené turistické směrem na Dobrčice, za vesnicí zelenou opouštím a jedu vlevo do Chrámců , kde snad jako jediní v Čechách vyrábí košer víno pro židy. Tam už Vás směrovníky dovezou přímo do prodejny vín ( prodejna se nenacházi v areálu zámku ).

Zatížil jsem batoh jedním košer vínem a dále pokračuji cestou, z které jsem sjel při nákupu lahodného moku. Po stranách jsou vinice, cesta trochu zarůstá, ale nebojme se. Cesta končí až na frekventované E 15, ale její služby využíváte jen 100 m poté je odbočka vpravo na Bělušice. Já sem si to ještě nasměroval do opačného směru na vesničku Kozly, jen asi půl km, abych vyfotil PP Tobiášův vrch .

No a už po 1 km za Bělušicemi, kde projedeme okolo věznice po modré turistické, máme po levé straně Milou .

Zprvu byla v plánu touha dostat se až na vrchol, ale když sem viděl Milou zblízka, plán už nebyl. Projetí samotné malebné vesničky Milá je velice příjemné, cesta vede z kopce. Po jejím projetí se objevuje další vrch ale oproti Milé byl mile menší. Písečný vrch . Tento vrch už mým cílem byl.

Ale cesta naň žádná. Já ji tedy nenašel. Rozhodnutím tedy bylo vyrazit zpátky na domovinu. První vesnicí měly být Břvany, tím se vlastně Písečný vrch objíždí. Naštěstí z druhé strany na Písečný vrch cesta vede, tak sem nelenil a Písečný vrch dobyl. Když se dostanete až na hranu tohoto vrchu tak se vám nabídne hezký výhled jak na Milou horu tak na Milou vesnici.

Pak tedy přes Břvany, ty poznáte podle toho, že vám bude stoupat hořčice do nosu, neb je zde výrobna této pochutiny. Jen mě mrzí, že jsem zapomněl navštívit zdejší pramen minerální vody. Pak z Břvan po hlavní, za křižovatkou rovně, hned po přejetí mostu je vpravo chodník, kterým se dostaneme dolů na silnici vedoucí ( je zde i žel. zastávka) do Výškova a do Blažimi, kde je hezký rybníček s kostelíkem .

Načež využivám i služeb cyklostezky č.3034 ( takže pozor, za Blažimí nikoliv vlevo po silnici, ale vpravo na polní cestu). Dojedeme do Velemyšlevse, kde se můžeme občerstvit v hospodě s posezením venku.

A pak už jen rovinkou přes Zálezly, Škrle (zde můžeme někdy jindy navštívit přírodní památku ), Nezabylice, Údlice zpět do Chomutova, na Březeneckou, do Besedy.

Cesta byla sice téměř 90 km, ale bylo to povětšinou po rovině, takže zvládnutelné. A už se těším na další výlet. Tentokrát to bude Libčeves se zajímavou zříceninou.

1 hvězdička2 hvězdičky3 hvězdičky4 hvězdičky5 hvězdiček (Nehodnoceno)