Krušné hory   Krušnohorsky myslet, žít a snít

Krušné hory Krušnohorsky myslet, žít a snít

22. března 2012 Řeky, toky, vodopády

Oblasti: | Komentáře: 2 | 4 013 x přečteno

Kýšovický vodopád v čase jarního tání

Jako všechny vodopády, tak i tento kýšovický vodopád, mající čtyři stupně a se svou výškou 25 metrů patřící k nejvyššímu v české části Krušných hor,  je nejlépe navštívit v čase jarního tání.

A kudy tedy?

1. Z Hasištejna do údolí Prunéřovského potoka, směrem na Celnou po modré TZ. Musí se sledovat levá strana. Do Prunéřovského potoka vtéká Kýšovický potok. Tato cesta je Geocachinková, má 8 stage, které tě navedou na vodopády.
Souřadnice vodopádů  N50 28.610 E013 15.159.

Musí se přejít Průneřovský potok, nebo přejít lávku a zpět pravou stranou po směru toku Průneřovského potoka.

2. Z Celné se jde po silnici č.223, cyklosteska č.3003 pod Celnou (je tam restaurace) od restaurace doleva odbočit na modrou TZ a šlape se krásným údolím až k lávce, kde pravou stranou po vrstevnici stoupáme nahoru k vodopádům.
Nebo se musí sledovat pravá strana, kde se napojuje Kýšovický potok a přebrodit Prunéřovský potok.

3. Cesta je schůdná jak v létě tak v zimě. Od Celné stále po silnici č.223 směrem na Výsluní až k ranči Oaza, kde přejdeme doleva silnici a přes louku kolmo k lesu, kde narazíme na přítok Kýšovického potoka a podél něho pomalu sestupujeme k převisu skály, kde padá potok dolů.

V létě najít zespda vyústění Kýšovického potoka / tedy použití trasy č.1 a 3. /pro malou vodu není snadné.

Dík patří Frantovi Hanzlíkovi – Pitlikovi za skvělý popis kudy tam a za obrázky v čase téměř jarního tání.

1 hvězdička2 hvězdičky3 hvězdičky4 hvězdičky5 hvězdiček (2hlasů, průměr: 5,00 z 5)