Krušné hory   Krušnohorsky myslet, žít a snít

Krušné hory Krušnohorsky myslet, žít a snít

06. května 2016 Pěší tůry

Oblasti: | Komentáře: zatím žádný | 1 185 x přečteno

Údolím Bílého potoka

Údolí podél Bílého potoka je méně známé, nevede tudy turistická značka a je tudíž méně navštěvované turisty a cyklisty než údolí Načetínského potoka.

Bílý potok pramení na úbočí Mezihořského vrchu a jako malý potůček na začátku údolí, po mnoha jeho přítocích po cestě zesiluje , protéká Kalkem a na jeho konci se vlévá právě do Načetínského potoka.

Tip na výlet pro pěší a cyklisty : Mezihoří – Kalek

Z Mezihoří se vydáme přes lyžařský areál na bernavské výhledy. Můžeme si to zpestřit výšlapem na nejvyšší horu této oblasti což je Mezihořský vrch s 913 metry výšky, i když výhledy jsou nicotné.

Na konci údolí Bílého potoka odbočíme vpravo a vyjdeme u soustružnický domků, jsou to krásné planiny s výhledem jak na Kalek s dominantním kostelem, tak do německé části Krušných hor, což je Rübenau. Zároveň začneme kopírovat naučnou stezku kolem Kalku. Případně si můžeme tento výlet prodloužit o osm kilometrů a absolvovat okruh po trase naučné stezky Kalecko, kdy se obohatíme své vědomosti o historii, geologii a přírodní poměry v okolí Kalku.

Jsou to takové ty výšlapy kdy za tři – čtyři hodinky nepotkáte živočicha, vlastně ano, několik kusů vysoké zvěře nás míjelo po hlavní, proto bylo dodrženo pravidlo pravé ruky.

Mezihoří Bus – Mezihoří sever – po modré –Zákoutí – po červené na silnici Boleboř –Kalek – rozcestí pod Blahutovem – po 500 m odbočka vlevo  – zpevněná cesta dolů do údolí – podél Bílého potoka – pod Soustružnickými domky – Kalek

Route 3 401 902 – powered by www.wandermap.net
1 hvězdička2 hvězdičky3 hvězdičky4 hvězdičky5 hvězdiček (1hlasů, průměr: 5,00 z 5)