Krušné hory   Krušnohorsky myslet, žít a snít

Krušné hory Krušnohorsky myslet, žít a snít

17. října 2005 Tipy na výlety

Oblasti: , | Komentáře: zatím žádný | 733 x přečteno

Chomutov-Klínovec

Tento výlet patří mezi ty náročnější jak svou délkou tak i svým převýšením. Čeká nas aleKrušné hory  Klínovec opravdu příjemný cíl, nejvyšší hora Krušných hor , Klínovec (1244m). Začneme opět v Chomutově , kde se nasměrujeme na Bezručovo údolí, konkrétně začneme od podniku Povodí Ohře. Bezručovo údolí patří mezi nejkrásnější a zároveň nejdelší údolí v celých Krušných horách.První rozcestí nás čeká po šesti kilometrech.

Předtím ale nejdřív mineme po levé straně jak , zhruba v půlce cesty k rozcestí , I. a pak II. Mlýn , dnes jsou to ubytovací zařízení i s restaurací , hojně navštěvované nejen obyvateli Chomutova.

Na již zmíněném rozcestí jsou tři odbočky , vpravo bychom se křímovdostali na přehradu Kamenička, přímý směr by nás asi po 9 km dovedl na Horu Sv.šebestiána , my se dáme vlevo , tedy na Křímovskou přehradu. Čeká nás ovšem kilometrové stoupání , odměnou je nám ale pohled na přehradu s klenutou hrází( první tohoto typu v ČSSR).

Přehradu objedeme a čeká nás opět stoupání , které je zas o něco delší , ale už ne tak strmé. Na vrcholu stoupání nesmíme přehlédnout trafo stanici , neboť kousek za ní odbočíme vpravo , kde nás čeká kamenitá cesta ,(1km) po které se dostaneme na asfaltovou cestu kde odbočíme vlevo.

A teď už nás čeká osada Nová Ves , podjedeme pod novou silnicí , v době psaní je funkční ještě stará silnice I.třídy č.7 směrem do Německa, takže pozor , je dosti frekventovaná. A začneme se zajímat o červenou turistickou značku , ta nás doveze asi po 10km až k Přísečnické přehradě , cesta je to příjemná , mírně nahoru , mírně dolů , chvílemi terénem ,asfaltem , lesem , prostě něco pro bikery.Na konci toho úseku ,po výjezdu z lesa, se nám naskytne hezký pohled jak na Přísečnickou přehradu , tak na stále ještě vzdálený Klínovec.

Po přijezdu na silnici , která vede mimochodem do Vejprt, se dáme asi po 500m vlevo , klínovecsměr Měděnec.Pokud by nás přepadla žízeň či potřeba do sebe dostat nějaký pokrm , můžeme k tomu využít restauraci ve zmíněné vesnici.

Pak už nás čeká poslední vesnice před cílem : Horní Halže , tou projedeme a dáme se rovně , teď nás čeká celkem nezáživná cesta , jen sem tam zpestřena hezkými scenériemi. Asi po 8 km se už na dohled přiblížíme cíli , nejdříve sjedeme k hotelu Nástup , odbočíme vlevo a už čeká poslední stoupání , bohužel dlouhé 2,5km. Za to se nám okolí odmění nádherným výhledem , na Doupovské hory , Karlovy Vary a z velké části se díváme i do Německa ,např. na Oberwisenthal.

Cesta zpět do Chomutova bude o něco snažší , ale o nějaký ten kopec ještě nebude nouze. Nejdřív nás čeká bonbónek, úsek jenž dlouhý 15km a je pouze z kopce! Neznám široko daleko delší kopec. A tím se dostaneme do Vejprt. Dnes je to město spíš než aby se měnilo k lepšímu , tak chřadne , tedy radši rychle pryč , jen stojí za zmínku , že je zde přechod pro pěší.

Po stoupání z Vejprt nás čeká opět klesání do Černého Potoka. Je to malá vesnice , takže projeta je za chvilku , a opět se přiblížíme k Přísečnické přehradě , tentokráte z druhé strany , od hráze. Přejedeme ji a stoupáme po modré značce ,povrchem cesty je příjemný asfalt,kde auto potkáme jen vyjímečně a cesta vede podél německé hranice. Asi po šesti kilometrech míjíme po levé strane jezírko ,za ním čeká nás ještě jedno malé stoupání a po něm , přísečnicepo pravé straně cesty pozřeme lesní školku , před kterou začíná cesta v terénu , na tu tedy odbočime a ta nás dovede , ještě přes jeden malinký potůček až do vesnice Hora sv.Šebestiána.

A zde už je opravdu nutno „zaparkovat“ a u Cibulky se pořádně občerstvit, energetický výdaj byl opravdu velký. Navíc nás už vlastně čeká jen cesta dolů. Po dříve zmíněných devíti kilometrech se dostaneme na rozcestí , kde jsme odbočovali na Křímovskou přehradu.

Pokud by byla ještě chuť se doobčerstvit , dá se doporučit příjemné sezení na II. mlýně.

Celková délka výletu je kolem 95 km.

1 hvězdička2 hvězdičky3 hvězdičky4 hvězdičky5 hvězdiček (1hlasů, průměr: 4,00 z 5)