Krušné hory   Krušnohorsky myslet, žít a snít

Krušné hory Krušnohorsky myslet, žít a snít

26. července 2006 Tipy na výlety

Oblasti: | Komentáře: zatím žádný | 1 276 x přečteno

Chomutov – Velký Špičák – Mědník

Špičák

Zdravím všechny lidičky sportovního smýšlení a máme zde další šlapání. A jak jinak , opět do hor. Nejdříve se podíváme na Velký Špičák a z něho na 4km vzdálený Mědník, je tedy jasné, že dnešní příběh se bude odehrávat v okolí Měděnce .

Pojedeme naším známým Bezručovým údolím až na Horu Sv.Šebestiána.

Těsně pod vesnicí v poslední zatáčce nekonečného stoupání si můžeme všimnout pilířů mostu, odstřeleného v r.1986, kudy ze Špičáku , v pozadí Přísečnice vedla železniční trať Křimov – Reitzenhain ( Z Křimova do bývalého nádraží Hory Sv. Šebestiána lze z větší části v ose trati přejít a je to krásná turistická trasa, v délce 8 km). Přetneme náměstí a silnici vedoucí do Němec , okolo tržnice a narazíme na polní cestu. Vydáme se po ní , cestou přejedeme potůček, jenž lehce zdoláme na kole, podjedeme stožáry vys. napětí, mineme supermarket pro jeleny a srny, až dojedeme k asfaltce, spojující bývalé vesnice Jilmová a Přísečnice, nyní Přísečnickou přehradu. My se dáme vlevo.

Už z dálky si určitě všimneme nejvyšší hory v okolí, po naší levé ruce Špičák stojící Jelení hory(994). Po asfaltce dojedeme až na hráz Přísečnice a za ní se dáme vlevo až přijedeme k odbočce na Měděnec, vydáme se po ní, mineme vpravo stavení, protneme turistický rozcestník se žlutou , která nás zatím nezajímá a stále po asfaltce do mírného kopce a mírné zatáčky.Pak už nás čeká vpravo lesácká asfaltka , která nás zavede až k našemu cíli , tedy Velkému Špičáku. Je to velice půvabný kopec, zdaleka předčil nejen mé očekávání.

Zpáteční cesta, tedy cesta k druhému cíli , k Mědníku povede zpět až k asfaltce , kde jsme potkali žlutou turistickou a dáme se vpravo po ní, vede hezkým polesím, sledujíc stále žlutou dojedeme až do Měděnce a tedy i na Mědník. MědníkVe vsi je i parádní venkovní hospoda a za zmínku stojí i Sfingy – mohutné rulové bloky 400 m JV od obce Měděnec (vlevo od silnice směrem na Kamenné). Nápadný skalní útvar , tvořený hrubozrnnou dvojslídnou ortorulou , vznikl ve čtvrtohorách procesem mrazového zvětrávání.

Zpáteční cestu zvolíme po asfaltce směrem na Přísečnici (směr Výslunní) hned po projetí přehrady je vlevo asfaltka , té si nevšímáme , ale dál , asi po 50m vede do polí červená turistická , tak po ní dojedeme, chvíli lesem, chvíli asfaltem až do Nové Vsi, podjedeme novou silnici, jedeme po asfaltce, kde nepotkáme živáčka, navíc pohled do krajiny je také koukatelný , dojedeme ke křižovatce, kde si vybereme kamenitou cestu, ta nás zaveze až na Menhartice a pak už jen dolů ke Křimovské přehradě a na 2.mlýn, kde opět zabivakujeme.

1 hvězdička2 hvězdičky3 hvězdičky4 hvězdičky5 hvězdiček (Nehodnoceno)