Krušné hory   Krušnohorsky myslet, žít a snít

07. Prosinec 2008   Pěší tůry

Oblasti: | Komentáře: 1 | 2 768 x přečteno

Královstvím buků na Jezeří

Horní Jiřetín – Janovské rozcestí 1km – Nová Ves – Výšina 5km – Dřevařský rybník, rozc. 6,5km – Jezeří 12,5km – Albrechtická štola 15,5km – Horní Jiřetín 18km zámek Jezeří

Nejprve vystoupáme za výhledy do vrcholových partií Krušných hor, pak královstvím buků dospějeme k zámku Jezeří, považovanému za největší barokní stavbu v Evropě – a jako bychom stanuli na ostrém rozhraní dvou světů. Až k úpatí hradního kopce dostoupila povrchová těžba uhlí, před námi je měsíční krajina a za zády máme nádherně dochovaný kus přírody. Pak zbývá příjemný úsek kolem jedné méně známé technické památky.

k úpatí Krušných hor se tulí jedna z největších obcí Mostecka, Horní Jiřetín. Z Obce vyjdeme po žluté turistické, začíná u zastávky autobusu ( je zde i prostorné parkoviště), zprvu vede po vrstevnicové vedlejší silnici, pak zatočí vlevo, stoupá mezi zahrádkami, přetne silnici, u hostince Pod lesem pak vstoupí na hlavní komunikaci, šplhající vzhůru do Nové Vsi v Horách nejprve údolím Jiřetínského potoka. Ze silnice scházíme vpravo na zpevněnou cestu, vracíme se na silnici a v její levé zatáčce znovu vstoupíme vpravo na cestu, poměrně strmě stoupající. Na okraji lesa, to už máme na dohled pvní chalupy Nové Vsi, opět okusíme asfalt a v levotočivé zastávce se dáme vpravo na místní asfalt. komunikaci.

Ta velmi ostře stoupá mezi domky Nové Vsi až na Výšinu. Na křižovatce zatočíme po červené značce vlevo a potěšíme se hezkými výhledy na německou část Krušných hor. Po pár krocích uhýbá silnice mírně vpravo, my jdeme přímo vedlejší silničkou mezi domky. Ta se mění v úzkou asfaltku, potkává se zde s komunikací stoupající vpravo od silnice.

Míjíme zákaz a vystoupáme na rozcestí u Dřevařského rybníka. Nevelkou a vcelku romantickou vodní plochu zahlédneme po levé straně poté, co z rozcestí zatočíme vlevo po zelené značce. Následuje prakticky nepřetržité klesání po zpevněné komunikaci – zprvu nízkým porostem a pak mezi mohutnými buky, lesními partiemi, patřícími mezi nejkrásnější v celé oblasti. Mineme rozcestí, stále sledujeme zelenou značku, která opustí hlavní komunikaci, pak strměji klesá stále poměrně širokou cestou až k informačnímu místu u zámku Jezeří. K hlavní bráně odbočíme po cestě vpravo.

Od zámku se vrátíme k rozcestí a dál sledujeme modrou turistickou značku. je to malebný úsek příjemným vysokým lesem, s drobnými skalními útvary. Širokou kamenitou cestou klesáme do údolí k Albrechtickému potoku, spatříme první ukázku regulace. To hlavní ale přijde později. Na rozcestí zatočíme vlevo a pohodlnou cestou dospějeme k turistickému informačnímu místu u Albrechtické štoly. Nejprve jsou vody Šramnického potoka odváděny 1015m dlouhou štolou Jezeří do Albrechtického potoka, následuje 255m dlouhá Albrechtická štola, která svádí potok do umělého koryta – tím pak teče voda do Loupnice. Stále po modré sledujeme širokou lesní komunikaci s kulisou buků, nepřehlédneme ale odbočku vpravo. Scházíme k okraji porostu, míjíme chatovou kolonii a přicházíme k okraji Horního Jiřetína.

Značka několikrát změní směr (ale není kam zabloudit) a kolem nízkých dřevěných domků nás přivádí do centra a zpátky do výchozího bodu výletu.

zdroj: Krušné hory – střed / Petr David, Vladimír Soukup. — 1. vyd.

1 hvězdička2 hvězdičky3 hvězdičky4 hvězdičky5 hvězdiček (Nehodnoceno)
Loading ... Loading ...

Co by Vás mohlo zajímat

Jedna odpověd na článek “Královstvím buků na Jezeří”

1. Germany Is Relocating Entire Towns To Dig Up More Sweet, Sweet Coal | Hihid News
    25. Červen 2014
    0.29

[…] Image via. […]

Odpovědi

© 2009 Krušné hory Krušnohorsky myslet, žít a snít.