Krušné hory   Krušnohorsky myslet, žít a snít

Krušné hory Krušnohorsky myslet, žít a snít

15. června 2017 Pěší tůry

Oblasti: | Komentáře: zatím žádný | 1 464 x přečteno

Putování po lesních vyhlídkách v Karlových Varech

Zdar všem příznivcům pohybu na čerstvém vzduchu, podělím se s vámi o trasu, která spojuje několik vyhlídek na známé lázeňské město Karlovy Vary.

Okruh jsem šel pěšky, tímto způsobem zdolání je naprosto v pohodě, čekalo mě 22 kilometrů v mírně zvlněném terénu po převážně lesem vedených zpevněných nebo asfaltových cestách.

Začátek trasy je v Doubí na Studentské ulici v dosahu MHD u konečné linky č. 6, ze které jsem se vydal po modré trase na Sv. Linhart, tam se nachází lanové centrum a například pozorovatelna zvěře, další bod cesty byla Doupská vyhlídka s rozhlednou Aberg, bohužel nepřístupné. Pokračoval jsem dále po modré k chatě U Obrazu. Další mým zastavením bylo po odbočení doprava z modré trasy u chaty Kazatelna odkud je krásný výhled na údolí říčky Teplá a obec Březová.

Nedaleko je další chata Rusalka, která nabízí opět několik krásných výhledů například na Jižní vrch, cestou jsem minul památný strom Chotkův buk.

Z Rusalky se vracím na modrou a Cestu přátelství po které přicházím na Výšinu přátelství a následně na rozhlednu Diana, která je obsluhována jednou ze dvou lanových drah v Karlových Varech.

Z Diany aniž bych chodil nahoru, se naskýtá pohled až na Klínovec, konec kochání a jdu na Rozcestí pod Dianou, kde se napojuji na žlutou trasu a pokračuji na Chopinovu cestu k pseudogotické kapli Ecce Homo z roku 1900 a Chopinově chatě, odkud mé kroky vedou po Jižním vrchu na jeho vrchol k nejstarší rozhledně v Karlových Varech 15 metrů vysoké Vyhlídce Karla IV., která nabízí výhledy na lázeňskou část Karlových Varů a také na Gejzír park na druhé straně. Stále se držím žluté turistické a přicházím kolem parkoviště KOME k Beethovenovu altánu a dále stejnojmenné stezce plné výhledů na lázeňskou část zase z protilehlého svahu, míjím Libušinu chatu a přicházím k nejkrásnějšímu altánu – Altánu básníků.

Následně na Rozcestí U chaty básníků odkud opět půjdu až na Divadelní náměstí po modré trase okolo Chaty nad roklí a pod starou Pražskou silnicí na Vyhlídku a přes ,,Libušinku,, kolem Imperiálu po Tylově a Divadelní ulici na Divadelní náměstí, kde za zmínku určitě stojí Karlovarské divadlo a Vřídlo, které je nyní přemístěno ven z důvodu oprav budovy Vřídla.

Tady už pro dnešek opouštím modrou úplně a opět pokračuji po žluté přes Jánský most na schody vedoucí ze Staré louky do ulice Pod Jelením skokem a stále vzhůru k Jelenímu skoku a dalším dvoum vyhlídkám Kristýna a Vyhlídce Petra Velikého s památníkem. Od památníku ještě kousek pokračuji po žluté a pak jí pro dnešní den také opouštím a pokračuji Sovovou stezkou kolem chátrající chaty U Myslivny na Fibichovu stezku, která na chvilku vymění tvrdý asfalt za lesní cestičku krátce vedoucí po zelené trase k památníku Kniha a dál opět po asfaltce k Lesovně Diana přímo okolo ,,hříbků,, až k rozcestí Tuhnické a Jezdecké cesty opět zeleně značené, na které již zůstanu až na konec své cesty.

Do konce mě však odsud zbývá jedna vyhlídka Na skalce, ze které je vidět na dostihové závodiště ve Dvorech, pak už lázeňské lesy pomlu opouštím a kolem vlakové zastávky Doubí u Karlových Varů jdu dolů na Studentskou ulici kde má cesta končí.

Na konec si dovolím přidat jedno doporučení, určitě si s sebou vezměte nabitý foťák a prázdnou kartu, protože je tady co fotit.
Příjemné toulání a prostě POHODU přeje Fáby.

Petr Fábera

Route 3 524 684 – powered by www.runmap.net

1 hvězdička2 hvězdičky3 hvězdičky4 hvězdičky5 hvězdiček (Nehodnoceno)