Krušné hory   Krušnohorsky myslet, žít a snít

Krušné hory Krušnohorsky myslet, žít a snít

21. prosince 2005 Pěší tůry

Oblasti: | Komentáře: zatím žádný | 310 x přečteno

Okolí Blatna

Blatno – Mezihoří,lyžařský areál 3km – údolí Bíliny,rozc.4,5 km – Květnov 6,5km – Blatno 9km Od kostela sejdeme pohodlnou cestou po směrem na Alej před kostelem Kalek/vede tudy zelená turistická trasa.Sledujeme silnici,ze které se otvírá nádherný výhled daleko do kraje.
Procházíme Radenovem s ukázkou hrázděné architerktury a scházíme do zalesněného údolí Bíliny. Na křižovatce opouštíme hlavní silnici a dáme se vpravo po úzké komunikaci k lyžařskému areálu Mezihoří a dál klidným údolím na rozcestí-vpravo stoupá kamenitá cesta(sjízdná) vzhůru mezi louky a pastviny. Dáme se po ní, brzy vyjdeme z lesa.Vlevo na návrší vidíme poutní kostel P.Marie 16.stol. přestavěný v 17.a 18.stol.Hlavní barokní oltář pochází z doby kolem r.1700. Proti hlavnímu vchodu je kaple narození P. Marie z poloviny 18.sol. Pověst vypráví o pasáčkovi,který zaklel,když se mu nedařilo sehnat dobytek-v tu chvíli ho napomenul tajemný hlas. Když se do houští podíval ležela tam soška Panny Marie. Hoch si vzal sošku domů, ale ta do rána zmizela – chlapec ji objevil opět na starém místě.několikrát se to opakovalo,až se lidé rozhodli postavit na tomto plácku kapli. Koncem 16.století se v ní konaly první bohoslužby a jeden slepec tu nabyl znovu zrak. Ke kostelu odbočíme, jinak pokračujeme po silničce do Květnova,hezky položené vsi,otvírá se tu skvělý výhled,poprvé zmiňované v roce 1552. U Květnová se vysazovaly dubové háje na kůru pro výrobu třísla,bez úspěchu skončil pokus o dolování stříbra.
Z Květnova šlapeme dál po silničce, která nás přivede k asfaltové silnici-po ní se vpravo vracíme do Blatna.

zdroj: Krušné hory – střed / Petr David, Vladimír Soukup. — 1. vyd.

1 hvězdička2 hvězdičky3 hvězdičky4 hvězdičky5 hvězdiček (Nehodnoceno)