Krušné hory   Krušnohorsky myslet, žít a snít

Krušné hory Krušnohorsky myslet, žít a snít

03. května 2009 Rozhledny, pohledy

Oblasti: | Komentáře: 1 | 2 112 x přečteno

Eduardova skála

Vyhlídková skála (908 m) ve tvaru sedící žáby na okraji lesa nad

Malým Hájem. Tvoří západní předvrchol Lesenské pláně. Již z dálky dobře viditelný skalní masiv leží přibližně 0,8 km na jihovýchod od malohájského kostela, východně od silnice Malý Háj – Lesná. Na vrcholku skalnaté homole se nachází žulový triangulační sloup (skalní hranol, 909,9 m).Z vrcholu je poměrně daleký rozhled, zejména na západ. Na jihovýchodě Medvědí skála, Lesenská pláň, Liščí vrch, na severu Hora Svaté Kateřiny, na západě jako na dlani osady Malý Háj a Rudolice v Horách, o něco dále Kamenný vrch, údolí Výhled z Eduardovy skályTelčského potoka a vzdálenější vrcholy Krušných hor, na jihu osada Lesná. Jižní a východní strana Eduardovy skály společně dvěma přilehlými skalkami a s Koutovou skálou (ležící asi o 40 m západněji) tvoří horolezeckou oblast místního významu; známo je zde celkem 30 cest převážně 3. až 5. stupně obtížnosti.

K Eduardově skále se nejsnadněji dostaneme, pokud se od křižovatky turistických cest u Rudolic v Horách vydáme po modré značce směrem na Lesnou. Asi po 100 metrech odbočíme doleva na lesní cestu směrem k hájovně, na další křižovatce odbočíme vpravo a pak vlevo. Po opuštění lesa se nacházíme asi 50 m severně od skály, na jejíž vrchol nás dovede pěšina. Dá se tam dojet i na kole.

Použito zdroje www.rangiroa.sweb.cz

1 hvězdička2 hvězdičky3 hvězdičky4 hvězdičky5 hvězdiček (Nehodnoceno)