Krušné hory   Krušnohorsky myslet, žít a snít

Krušné hory Krušnohorsky myslet, žít a snít

07. května 2010 Tipy na výlety

Oblasti: | Komentáře: zatím žádný | 1 035 x přečteno

Na Mědník

hory

V několika minulých článcích jsme se mohli dozvědět o historii Měděnce a kdy a kde navštívít štolu.

Měděnec

Dnes si tedy popíšeme krátký cyklovýlet z Chomutova do Měděnce. Chomutov opustíme Bezručovým údolím po cyklostezce, která je nově zbudována zatím ke II. Mlýnu. Zde zvolíme cestu na Horu Svatého Šebestiána. Odtud pak budeme vlastně kopírovat cyklovýlet, který je popisován na Jelení horu (od restaurace u Cibulky přes silnici č. 7, pak vpravo před tržnicí. Přes louku, přejedeme malý potůček, cestou mineme seník, 2x na tomto úseku cesty potkáme odbočku směřující vpravo, my pojedeme stále vlevo). Dojedeme na asfaltku spojující bývalou Jilmovou a přehradu Přísečnici (modrá turistická), dáme se vlevo. Po zhruba pětikilometrovém úseku jízdy příjemnou asfaltkou, který končí dlouhým klesáním, odbočíme 50 metrů před samotnou hrází přehrady Přísečnice vlevo na asfaltku. Nevnímáme žádné vedlejší odbočky, stále rovně po „hlavní“. Nejdříve lesem, pak se nám naskytnou hezká panorámata, v popředí nás „straší“ větrníky kolem Rusové, v pozadí nás zase těší Jelení hora. A po pravici máme v celé kráse Přísečnickou přehradu.
Zjevíme se na silnici Chomutov – Vejprty, odbočíme vpravo a využijeme ji asi jeden km, pak vlevo a rovnou na Měděnec. Jeho dominantu, tedy Mědník je vidět již zdaleka.

Pod Mědníkem můžeme navštívit štolu Marie Pomocné. Kousek za obcí, směrem na Kláštereckou Jeseň můžeme navštívit zajímavé skalní útvary „Sfingy“.

Z Měděnce se vrátíme po stejné ose, až k místu kde jsme vjeli na silnici Chomutov – Vejprty, ale odbočíme vlevo až po dalších 50 metrů, hledíme si prostě červené turistické (červená značka začíná již v Měděnci, je snažší pojedeme-li z vesnice po silnici, červená se za Měděncem ztrácí v lukách, v letních měsících je cesta zarostlá, aby opět u nádraží navázala na silnici).

Pokud se budeme stále držet červené, jsme po 10 km v Nové Vsi (první část cesty se odehrává na okraji velkých krušnohorských luk,

následuje smrkový les a poté dlouhá 5 km vlnící se asfaltová rovina). Z Nové Vsi zvolíme nejkratší cestu do Chomutova, což znamená, že odbočíme vpravo po staré silnici č.7, sjedeme 1 km ke křižovatce, uvidíme vlevo cyklostezku 3003 a žlutou turistickou značku, u bývalého vechtru (v sousedství rybníčku) opustíme značené cesty a vlastně neznačenou cestou (asfaltkou) sjíždíme už jen dolů na Křimovskou přehradu a dále zpět do Chomutova.
Celková trasa je 65 km.

1 hvězdička2 hvězdičky3 hvězdičky4 hvězdičky5 hvězdiček (Nehodnoceno)