Krušné hory   Krušnohorsky myslet, žít a snít

Krušné hory Krušnohorsky myslet, žít a snít

28. června 2011 Tipy na výlety

Oblasti: | Komentáře: zatím žádný | 1 800 x přečteno

V okolí Božídarského rašeliniště

Cyklovýlet je primárně určen pro rodiče s dětmi. Pro svou délku
15km a téměř nicotné převýšení . Proto jej můžeme zdolat i „po svých“.
Ukáže v plné kráse náhorní planiny Krušných hor v okolí Božídarských rašelinišť.

Mrtvý rybník ↓
Mrtvý rybníkZ Božího Daru projedeme po červené kolem Mrtvého rybníka a z osady Ryžovna, kde je jen pár chalup na víkend, ale dvě restaurace, vyrazíme zpět údolím Černého potoka.

Boží Dar, nejvýše položené městečko v Čechách (1028) je hlavně turistickým centrem, v létě pro pěší a kolaře, v zimě, jak jinak pro běžkaře ale i pro sjezdovkáře.

Výlet „načneme“ v centru městečka, nejprve po asfaltce, poté vlevo po lesní cestě k Božídarskému Špičáku, zprava se přidá cyklotrasa č.2002. tento úsek vede Národní přírodní rezervací Božídarské rašeliniště, s největším rašeliništěm celých Krušných hor .

Božídarský Špičák,který máme po levé straně je nejvyšší čedičovou kupou sopečného původu ve střední Evropě. My pokračujeme stále po červené, vpravo míjíme Mrtvý rybník, u něhož je příjemné zastavit a pokochat se krásou okolní přírody. Po ještě krátkém úseku lesem a loukami dojedeme k silnici. Pokud bychom pokračovali rovně po červené objevíme v Hřebečné mohutné propadliny bývalého dolu Mauritius ( jsou součástí naučné stezky).

Bývalý lom Hřebečná ↓

My odbočíme na silnici vpravo, nejdříve se ale pokocháme výhledem na Hřebečnou Abertamy a kopec Plešivec s rozhlednou, poté stoupáme mírným kopečkem k osadě Rýžovna. Ze silnice můžeme odbočit (poznáme podle naučné tabule) k bývalému lomu Hřebečná – je součástí přírodní rezervace Ryžovna.

Z osady Ryžovna kde je fungující salaš (ovce, které můžete při výletu spatřit zásobují mlékem na výrobu sýrů) odbočíme vpravo a cyklotrasou č.36 se vrátíme do Božího Daru. Po celou cestu od Ryžovny máme po levé straně Blatenský příkop, sloužící jako zdroj vody pro tehdejší těžbu v této oblasti.

Při zpáteční cestě si ještě všimneme vpravo vodní nádrže Myslivny.

Cyklistická trasa 1313980 – powered by Bikemap
1 hvězdička2 hvězdičky3 hvězdičky4 hvězdičky5 hvězdiček (Nehodnoceno)